Informasjon fra styret
Det begynner å nærme seg 2 måneder siden de første av oss flyttet inn, og forhåpentligvis begynner mange å komme på plass. Vi i styret tenkte det kunne være fint med litt informasjon til alle, derfor dette lille infoskrivet. Først og fremst kan vi presentere oss. Styret i sameiet består av:
- Knut Nilsen (Leder). Bor i nr 32.
- Line Kaarhus. Bor i nr 26.
- Tonje Idland. Flytter inn i nr 16.
- Margrete Lexow. Bor i nr. 30.
Vi har opprettet en egen epost for styret emmaustunet@gmail.com Bruk gjerne den hvis du vil komme i kontakt med oss! Eller ring på døra :c)
Hjemmesidene
Dette skrivet blir antageligvis det første og eneste inforskrivet vi sender ut. Line har tatt på seg rollen som en eminent IT-ansvarlig, og har allerede fått på plass websidene våre: www.emmaustunet.no I tillegg har vi fått på plass en Facebook-side www.facebook.com/emmaustunet
Tanken er at vi bruker hjemmesidene og Facebook-siden som en inforamasjonskanal framover – på hjemmesiden er det enkelt å legge inn epostadressen din sånn at du kan få epost hver gang det er oppdatert informasjon.
Vi har avholdt ett styremøte etter Sameietmøtet vi hadde i desember hvor styret ble valgt. Referater fra både Sameiemøtet og styremøtet finner dere på hjemmesiden.
Budsjett og fellesutgifter
Dere har fått faktura for fellesutgiftene. Det er viktig at det betales til fristen, da dette er penger som skal brukes til å betale faste utgifter som forsikring (brann og skade på bolig), drift av fellesarealer osv. Prisen er p.t. 8 kr per kvadratmeter, men styret har vedtatt at dette økes til 10 kr per kvadratmeter fra sommeren av, slik at vi får litt «på bok» til dekning av framtidig vedlikehold. Vi regner med at dette blir justert igjen når vi vet litt mer om hva driften av sameiet koster.
Budsjett for sameiet er lagt ut på hjemmesidene våre.
Postkassene
Som mange av dere har fått med dere, har postkassene vært et «hett tema» en stund. Vi kan ikke ha det som nå, med våte aviser og post. Det ser nå ut til å ordne seg ved at postkassene flyttes inn i garasjen. Post- og avisbud vil da få nøkkel til garasjen. Vi håper at det er på plass i løpet av kort tid. [Oppdatering: I stedet for flytting er det mulig at vi får helt nye postkasser – avvent derfor å klistre på navneskilt og lignende om du kan].
Garasjeanlegget
Vi har ikke hatt befaring på fellesområdene ennå, så det er er ting der som skal fikses etter hvert. Vi regner med å få på plass smekklås på inngangsdøren oppe, ikke slik som det er nå at den må låses manuelt. Videre skal vi få ordnet slik at murveggene mellom bodene blir høye nok til at folk ikke kan komme seg fra bod til bod. (For de det gjelder: Det kan være greit å tenke på før du henger opp ting i taket på garasjeboden…).
Handikapheisen i garasjen har vært «død» en stund – det er nå meldt til Selvaag og fikses så snart som mulig.
Det har vært en del søppel i garasjen og i heisen – det er viktig at vi alle sørger for å holde fellesområdene i orden!
Andre ting
For å sikre at vi får gode priser og løsninger, er vi er i kontakt med leverandører av løsninger som flere kanskje kan være interessert i. Det gjelder:
- Smartly smarthusløsning fra Lyse
- Opplegg for strøm og strømmåler i garasjen. Det gjelder for eksempel elbil-lading, opplegg for fryser i boden eller lignende.
- Vinduspuss
Vi kommer til å legge ut informasjon på hjemmesidene etterhvert som vi får informasjon fra leverandører.
Hvis du er interessert i noe av dette, eller har andre idder som kunne være nyttig for flere, ta gjerne kontakt på emmaustunet@gmail.com
Ellers gleder vi oss veldig til våren, og til alle har flyttet inn! Vi satser på å få arrangert en felles samling ute på tunet etter hvert som været tillater det.
